sobota, 7 lipca 2012

Domowy Majonez

Witajcie.
Dziś pokażę Wam jak łatwo i szybko jest zrobić domowy majonez. Wiadomo, że taki w sklepie zawiera nie tylko podstawowe składniki, ale również inne dodatki nie koniecznie zdrowe. Tak naprawdę cała operacja łącznie z przygotowaniem wszystkiego zajmuje ok. 5-6 minut. Dużo prawda ? Przepis z, którego się wzorowałem wyczytałem kiedyś na forum CinCin, dokładnie tu: http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=21425&hl=majonez To do rzeczy :

Składniki:
- Olej (1 szklanka)
- 1 jajko
- łyżka octu winnego
- szczypta soli
- łyżeczka musztardy.
- wysoki słoik :)

Kiedyś przeczytałem, żeby na samym początku wbić jajko tak aby żółtko się nie rozpadło. Kiedyś przez przypadek tak mi się stało, ale nie zauważyłem zmiany na gorsze, więc wydaje mi się nie ma to znaczenia.
Najważniejsze aby wszystkie składniki były zimne.
Najpierw wbijam jajko, później wlewam olej, ocet, sól i na koniec musztardę. U mnie wygląda to tak:


I do takiego zestawu wkładamy blender i wszystko mieszamy, ale na początku trzymamy nie ruszając blendera. Gdy wyczujecie moment, że już na dole się zrobiło, trzeba lekko pomachać aby majonez zrobił się na całej powierzchni, ale tak aby nie wyjmować go z naszego majonezu. Najlepiej zobaczcie jak to wygląda na filmiku zrobionym specjalnie dla Was :)

1 komentarz:

  1. Ja znam wersję ale by wszystkie składniki miały temperaturę pokojową ;-) jak dodasz czosnek wyjdzie idealny sos czosnkowy na grilla ;-)

    OdpowiedzUsuń

Wizyty

free counters