wtorek, 24 lipca 2012

Racuszki z serka białego

Ostatnio zastanawiałem się co można zrobić z sera białego oprócz sernika. Niby proste a jednak trudne. Przeszukując wujka "googla" doszedłem do wniosku, że bardzo fajnym pomysłem będą owe racuszki. Tak mi się wydaje, że kiedyś robiłem z bardzo podobnych składników tylko z serka homogenizowanego a nie białego pączki, ale nie o nich teraz, więc do dzieła :)

Składniki:
 - 0.5 kg białego sera
 - 2 jajka
 - 250 g mąki
 - 0.5 litra zsiadłego kefiru
 - 30 g cukru (dałem trochę mniej)
 - olej do smażenia
 - cukier puder do posypania

Ja użyłem serka zmielonego, natomiast jeśli macie w kostkach to proponuje zmielić. Sprawa jest o tyle prosta, że wszystkie składniki oprócz kefiru wsypujemy do miski a kefir dodajemy stopniowo. Miksujemy ok. 3-4 minut aż ciasto będzie dosyć pulchne. Im dłużej będziecie miksować tym ciasto będzie pulchniejsze. Całość smażyć na patelni polanej olejem. Do dekoracji i smaku możecie posypać cukrem pudrem.


1 komentarz:

  1. Pyszne, uwielbiam takie racuszki, raz robię z jabłkami a raz z twarożkiem, najlepsze wychodzą mi z tym z lidla, do tego cukier puder, pycha, jutro też takie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Wizyty

free counters