piątek, 13 lipca 2012

Kotlety z kaszy gryczanej + sos pieczarkowy

Jak dla mnie cudowne połączenie, które odkryłem całkiem niedawno. Jeszcze nie tak dawno zadawałem sobie pytanie jak można zrobić z kaszy gryczanej coś więcej niż ją po prostu ugotować :D. Danie to na stałe gości u nas.

Składniki: 

- 1 szklanka kaszy gryczanej   
- 2 i 1/2 szklanki wody  
- ok. 2 łyżeczek soli  
- 100 g białego sera  
- 2 średnie cebule  
- 1 jajko  
- 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej  
- 2 ząbki czosnku ( ja dodałem 5 bo lubimy)  
- pieprz  
- majeranek  
 -bułka tarta  
- pół pęczka pietruszki
 -olej do smażenia 

  1. Kaszę gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Ja gotowałem 15 minut po czym wyłączyłem gaz, przykryłem pokrywką garnek aby jeszcze sobie "doszła". Studzimy.
  2. Cebulę obieramy i kroimy w "piórka" Rumienimy na patelni.
  3. Czosnek przeciskamy przez praskę i ucieramy z 1 łyżeczką soli
  4. Do miski wrzucamy kasze, ser biały, jajko, mąkę, cebulę, trochę bułki tartej, pietruszkę, czosnek z solą i przyprawiamy pieprzem, oraz majerankiem. Ja dodaje baaardzo dużo pieprzu i soli, nie krępujcie się ;). 
  5. Całość dokładnie wyrabiamy. Formujemy małe kotlety. Dokładnie panierujemy je w bułce tartej i delikatnie smażymy z obu stron na złoty kolor, na małym ogniu.


Sos pieczarkowy

Składniki:
- ok. 400 g pieczarek
- 1 średnia cebula
- kubeczek  śmietany 12 % ( u mnie 400ml )
- łyżka masła
- łyżeczka mąki
- sól, pieprz
- pół kostki rosołowej rozpuszczonej w 1/2 szklanki wody

- pół pęczka pietruszki

Pieczarki obieramy kroimy w talarki . Na maśle podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, gdy zmięknie i zacznie robić się rumiana dokładamy pieczarki. Dusimy do momentu aż woda z nich wyparuje. Mąkę mieszamy ze śmietaną tak żeby nie było grudek. Wlewamy wszystko na patelnię, mieszamy. Dolewamy nieco bulionu żeby sos był rzadszy. Zagotowujemy, doprawiamy solą i pieprzem.


 
Całość posypujemy pietruszką :)


 

6 komentarzy:

Wizyty

free counters