poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Cebularze

Muszę się Wam przyznać, że mam czasem tzw. zachciewajki czyli muszę iść do kuchni i zrobić coś o czym myślę i chcę bo nie wiem co się stanie jak tego nie będzie ;). I ostatnio taką zachciewajką  były cebularze. Przyznam się szczerze, że uwielbiam cebulę w każdej ilości :D. Jest wiele przepisów, ale ja postanowiłem wzorować się na tym stymże nie robiłem wcześniej ( z lenistwa ;)) a po prostu poddusiłem ją na oleju.


Składniki na  ciasto:

 - 300g mąki pszennej pełnoziarnistej
 - 200g mąki krupczatki
 - 50g drożdży ( ja użyłem 3 torebek suchych drożdży po 8g)
1 szklanka mleka
60g margaryny
1 łyżka cukru


Składniki na cebulkę:


3 duże cebule
2 łyżki oleju rzepakowego

jajko

Przygotowanie:

Drożdże mieszamy z cukrem i 1/2 szklanki ciepłego mleka i odstawiamy do wyrośnięcia. Resztę mleka mieszamy z margaryną i czekamy aż się rozpuści.  Do miski wsypujemy mąkę, sól i dorzucamy mleko z margaryną oraz zaprawę z drożdży. Zagniatamy ciasto i po uzyskaniu gładkiej masy odstawiamy do wyrośnięcia na ok. godzinkę.
W między czasie cebulkę kroimy w drobną kosteczkę i smażymy na oleju. Ja kończę jak już zmięknie, ale jeszcze nie zaczyna brązowieć. 
Wyrośnięte ciasto dzielę na małe kawałki i ręcznie układam z nich okręgi czy tak naprawdę kto co lubi :)
Najpierw całość posmarowałem roztrzepanym jajkiem i ułożyłem po porcji cebuli ( nie żałowałem :))


Pieczemy ok. 13 minut w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni. W zależności od piekarnika aż cebulka   i ciasto zacznie się rumienić. 



4 komentarze:

  1. Zawsze jadłam takie z piekarni... nigdy nie wpadłam na pomysł, żeby zrobić je sama.

    Wyglądają super !

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmm jakie pyszne :-) prawie ich zapach poczułam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ślinka leci od samego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 7g suchych drożdzy wychodzi na 500g mąki. Tak jest napisane na opakowaniu po drożdzach :) Robię cebulaki :)))dam znać jak wyszły ;)

    OdpowiedzUsuń

Wizyty

free counters