poniedziałek, 11 marca 2013

Kotleciki z tofu

Dziś mam przyjemność zaprezentowania naprawdę pysznych kotlecików. Dla, niektórych wręcz kotlety przypominają w smaku mięsne. Na pewno są szybkie w produkcji i smaczne więc u nas pojawiają się dosyć często.


Składniki:
Kostka tofu ( ok. 250-300g)
1 cebula
ok. 100g płatków owsianych
ok. 4 łyżek bułki tartej / kaszy manny
1 łyżka sosu sojowego
pieprz, sól, majeranek
bułka tarta do obtoczenia kotlecików
olej do smażenia

 Przygotowanie:

Płatki owsiane oraz tofu  najlepiej zblendować. Cenulkę pokroić w małą kosteczkę i podsmażyć na oleju aż się zarumieni. Dodać wszystkie do miski. Masa powinna być lekko kleista, aby kotleciki bez problemu nam się uformowały.





Formujemy małe kulki i rozpłaszczamy aby powstały placki, które panierujemy w bułce tartej i wrzucamy na rozgrzany olej. Smażymy do zarumienienia się z obu stron.






6 komentarzy:

  1. Mi te kotlety z wyglądu przypominają mielone mojej mamy, widząc jednak składniki jestem pewna, że smakują o niebo, niebo lepiej;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie pamiętam jak smakują mięsne kotlety, ale na pewno te są lepsze ;)

      Usuń
  2. ile sztuk wychodzi z podanych składników ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pamietam dokladnie ile, ale ok. 10-12.

    OdpowiedzUsuń
  4. zużyłam 4 łyżki płatek , łyżkę otrębów pszennych i kostkę 150 gramową i wyszło 6 kotlecików ;-) smażyłam na teflonowej patelni więc nie używałam panierki i oleju .

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! Dawno tak pysznych nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Wizyty

free counters