wtorek, 21 sierpnia 2012

Placuszki z cukinii oraz serkiem feta

Jako, że zalegała nam cukinia trzeba było coś fajnego wymyśleć i z pomocą przyszła wyszukiwarka www.durszlak.pl , gdzie po chwili wiedziałem co chce zrobić. Wybór był oczywisty i padł oczywiście na te placuszki. Korzystałem z tego przepisu . Musiałem go zmodyfikować gdyż jest on na mała cukinię natomiast ja miałem dwie duże, ale efekt jest rewelacyjny. Dodałem dodatkowo natkę pietruszki, która wzbogaciła smak. Jako, że miałem dwie dziś będzie "powtórka z rozrywki" :D

Składniki:

 1 duża cukinia
 2 jajka
 ok. 100g fety
 ok. 8 łyżek mąki pszennej
ok. łyżeczki oleju  z suszonych pomidorków
natka pietruszki
 sól i pieprz
 olej do smażenia
  
 Przygotowanie:

 Cukinie obrać, zetrzeć na grubej tarce, posolić i odstawić na 30 minut. Po tym czasie cukinia puści sok. Aby się go pozbyć należy cukinie dokładnie wycisnąć.
Do cukinii dodajemy pozostałe składniki, doprawiamy solą i pieprzem i dokładnie mieszamy.
Mi wyszła taka masa :)




Rozgrzewamy olej na patelni i smażymy na złoto.


Ja dodatkowo zrobiłem bardzo prosty sosik czosnkowy. 2 ząbki czosnku wymieszałem z jogurtem naturalnym, który moim zdaniem jest dopełnieniem smaku kotlecików. Zdjęć już nie mam bo zniknęły szybciej niż jeździ Robert Kubica ;)


12 komentarzy:

  1. Podoba mi się:) Wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być pyszne! Czyta się ze ślinką "w gębie" ;)a na zdjęciu placuszki prezentują się pięknie :)
    A u nas było dziś spagetti z cukinią :) (nie miałam jeszcze przepisu na placuszki) Ale też było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro będzie pauza od cukinii, ale następnym razem "kuchnia będzie wydawać" placuszki! :)
    Pochwalę się, czy mi się udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, czekam na efekty :)

      Usuń
    2. I DID IT! :D
      Naprawdę zrobiłam placki! Oczywiście wersja zmodyfikowana ;) bo akurat w okolicznym sklepie nie było cukinii :D Ale za to był kabaczek, wobec czego "pobrałam" kabaczka w liczbie sztuk dwie znając apetyt mojej rodzinki :))))Resztę zrobiłam według "cukiniowej" wersji z przepisu i wyszło super :) Było "okropnie" pyszne! Zniknęło błyskawicznie :)))
      Czyli placki z kabaczka z dipem czosnkowym polecam od razu jako wersję alternatywną dla placków z cukinii :)))))

      Usuń
  4. ok, cukinia starta. Za chwilę będą placki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyszło, wyszło :) pękam w szwach i słyszę jak 4 litery rosną ;) ale było pycha. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no na pewne rzeczy nie mam wpływu :P
      Cieszę się, że smakowało i zapraszam do subskrypcji bloga:)

      Usuń
  6. Już dodałam blog do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń

Wizyty

free counters