niedziela, 24 lutego 2013

Samosy

Na początku pragnę przeprosić wszystkich za nieobecność, ale niestety musiałem poświęcić bloga na rzecz pracy. Obiecałem sobie, że będę raz na tydzień coś robił. Mam nadzieję dotrzymać :)



Przepis na samosy wziąłem stąd i odtąd zawsze korzystam tylko z niego.
Samosy  to jedna z najbardziej o ile nie najpopularniejsza przekąska w Indiach. Jest cudowna w smaku dzięki Garam Masala, mógłbym je jeść codziennie ;)

Ciasto:
375 gr. mąki pszennej
3/4 łyżeczki soli
2 łyżki oleju
1 łyżka soku z cytryny
ok. 1/4 szklanki wody

Farsz:
1 kg ziemniaków
1 puszka groszku konserwowego
sól, pieprz, Garam Masala

Zaczynamy od obrania i ugotowania ziemniaków. Najlepiej jak je trochę dłużej zostawimy aby można je bez problemu rozdrobnić widelcem. 
W między czasie bierzemy się za robienie ciasta.
Są dwie bardzo ważne rzeczy aby zrobić dobre ciasto na samosy. 


  1. Do miski wrzucamy mąkę, sól oraz olej. Mieszamy tak aby powstały grudki, coś a`la kruszonka do ciasta.  
 
2. Dolewamy sok z cytryny oraz wodę, ale nie całość lecz powoli aż ciasto zacznie się ładnie ugniatać.


Po ok. 5 minutach ciasto powinno mieć ładną konsystencję. Odkładamy na ok. 15 minut pod ściereczką.

Farsz:
Groszek blendujemy i dodajemy do ziemniaków i mieszamy tworząc jednolitą masę. Dodajemy po dużej szczypcie sól, pieprz oraz garam masala. Jeśli chodzi o tą ostatnią to jeśli ktoś nie zna przyprawy dodawałbym po trochu aby nie było zbyt intensywne w smaku. Ja dodaje ok. 1 łyżki stołowej bo ją kocham :)


Znalazłem pięknie pokazane jak należy poprawnie zrobić samosy:
Z ciasta urywam kulki wielkości orzecha włoskiego. Wałkujemy na ok. 2 mm. I przecinamy na pół.
Brzegi ciasta smarujemy wodą i sklejamy wzdłuż tego brzegu.
Nakładamy farsz i zlepiamy pieroga.


Smażymy na małym gazie w głębokim tłuszczu ok. 2 minut z każdej strony. Jak będzie brązowieć ciasto znaczy że trzeba przełożyć na drugą stronę .



1 komentarz:

  1. Już od dawna mam w planach zrobienie samosów bo na razie jadłam tylko takie w restauracji, a domowe są na pewno o wiele lepsze :-)

    OdpowiedzUsuń

Wizyty

free counters